قاصدک

۱۳۹۹/۵/۱۶

قاصدک که آنرا خبرچین  ، خبررسان و در بعضی مناطق مانند بروجرد به آن خواجه خبر کن  می گویند برخلاف نظر عموم که آن را گیاهی هرز می پندارند دارای خواص درمانی بسیاری است که از دیر باز در مناطق مختلف جهان از جمله اروپا ، آسیا و امریکا  از ریشه ، برگ و گل این گیاه  استفاده می کرد ه اند
به طور مثال در چین برای درمان ناراحتی های معده و ازدیاد شیر و در اروپا جهت درمان  دیابت ، اسهال ، ناراحتی های چشمی ، تب و جوش و بومیان آمریکا از جوشانده  این گیاه برای درمان مشکلات پوستی ، معده و کلیه استفاده می نمودند.

میوه-ی-قاصدک-بزرگ-یا-فندقهگل-قاصدک
قاصدک جز گیاهان گلدار و از راسته گل مینا و تیره گل ستاره ای ها می باشد دارای ساقه و گل و برگ های نوک تیز و مثلثی شکل می باشد گل آن با طلوع خورشید باز می شود و تا غروب باز می ماند . هنگام شب و در مواقع بارانی بسته میشود و گلی چند روزه است .
این گیاه در حواشی شوره زار ، چمن و به طور کلی تقریبا در همه جا می روید .
قاصدک سرشار از ویتامین های آ ب ث  د و آهن و پتاسیم و روی است .
گل-قاصدک
این گیاه دارای صد ها گونه است که در مناطق معتدل اروپا آسیا و شمال آمریکا می روید گل های زیبا وزرد رنگی دارد  به میوه اش فندقه می گویند که دارای دسته ای از تار های ابریشمی است که در قسمت انتهایی است  ودر واقع قاصدک همین قسمت است که با جدا شدن از گیاه برای تکثیر و بذر افشانی به همراه باد به پرواز د ر می آید و در نقاط مختلف پراکنده می شود .       
گل-قاصدک

..